2 Relatos en cuarentena, 1 dibujo enfermos de covid, 2 carteles diseño gráfico covid y candado

*EnCERRADOS: En esta nube de palabras recogemos la percepción que más de veinte personas, ibenses mayoritariamente, tuvieron sobre las primeras semanas de cuarentena.

*Convalecencia: Esta tira cómica pretende personalizar al virus, considerándolo un «bully» o un «system crasher», adjetivos con los que aludimos a su marcado impacto negativo en la esfera social y económica.

*COVID-19 HAS GONE VIRAL!: Este cartel podría ser la portada de un monográfico sobre el Coronavirus. El título es un juego de palabras que resalta lo cómico que es que un virus se haga viral.

*El día de suerte de Pierre Nodoyuna: El título de este breve relato hace honor a la canción homónima del cantautor malagueño El Kanka. A la protagonista del relato le han concedido un deseo, está un poco cabreada, y lo empleará para castigar conductas reprobables… ¿de quién?

*Malenconia: És la més recent de totes les obres creades respecte al confinament i en ella explorem la situació actual de «nova normalitat» i comparem el dia a dia durant la quarantena amb l’oci actual.

El día de suerte de Pierre Nodoyuna

Hoy, en el día de suerte de Pierre Nodoyuna, me han concedido un deseo, y sin pensármelo mucho ha escogido el don de la telequinesis. Y no he podido reprimir una sonrisa al imaginar lo primero que haré con mi poder. Pienso enviar a la mierda a todo ser viviente que me moleste. Como lo leéis. Aprovecharé cuando estén durmiendo para transportarlos a un vertedero, una cuadra llena de caballos o el lodo en el que se revuelcan los jabalíes. Qué risa, qué felicidad me invade al ver en mi mente sus caras de desconcierto. Los que tendrán el honor de asegurar este regalo serán los políticos, que tantos buenos valores inculcan en nuestra sociedad: civismo, escucha de todas las ideas, respeto a los demás. Espero que os ahoguéis en el fango.

Torcaz

30 de abril

Esta historia surge a raíz de la desfachatez de no pocos políticos, que en tiempos de crisis recurren al sufrimiento humano de la forma más ruin posible para desacreditarse los unos a los otros, empleando términos de guerra u otros claramente peyorativos y ofensivos.

Es triste pensar que lxs docentes que intentamos crear un mundo más respetuoso y pacífico para nuestros alumnos hemos de ver nuestra labor enturbiada por semejantes “representantes”. 

Malenconia

Per molt sorprenent que puga semblar, he de confessar-ho. Tire a faltar la quarantena sovint. I és que, el nou ordre de funcionament, la nova normalitat, és massa difusa, massa caòtica. Si isc a passejar pel poble hauria de dur màscara, però els pobres pulmons meus se’m queixen; si sec a una terrassa i no han netejat i desinfectat la cadira i la taula ja m’entra un suor i una angoixa.

Quina necessitat? Jo, que estava tan agust en ma casa. I tu diràs: “no teníem cap llibertat per eixir o tornar quan volíem”. I jo respondré que tens raó, però en el meu cas, tampoc és que siga jo una “xafacarrers”. M’agrada ma casa i totes les oportunitats que m’ofereix: dibuixar, llegir,veure sèries i pel·lícules, escoltar música, estudiar, descansar i dormir,… Ara bé, com tot, no sent molta devoció per la convivència familiar, sobretot atés que els meus pares i jo tenim interessos diametralment oposats.

Malgrat tots els inconvenients del confinament, tire a faltar tot el que em va proporcionar, que no és poc. La retrobada amb una de les més estimades aficions que tinc, la lectura, és un dels aspectes més notables, no obstant això, no l’únic. Si mai havia mostrat una gran curiositat per dibuixar o ser testimoni d’una situació o època, durant la quarantena m’he sorprès a mi mateixa al trobar una voluntat imperiosa de deixar petjada d’aquests extraordinaris mesos.

I què és de mi ara que les aigües romanen en el seu llit, aparentment? Doncs que una vitalitat renovada s’ha apoderat de tots nosaltres, o una dèria, segons es mire, que ens impulsa a abandonar la llar i capficar-nos en el rebombori. I com no podia ser d’altra forma, servidora no ha pogut fer-se a un costat i la corrent l’arrastra amb mà ferma. I és això, precisament, allò que més em molesta. Sembla que d’alguna forma la societat m’espenta a recuperar el temps perdut posant-nos al dia i bla, bla. Traducció: he hagut de deixar en stand-by alguns projectes personals iniciats en el confinament perquè el dia solament té vint-i-quatre hores i no arribe a fer tot el que voldria.

Al remat la qüestió fundamental és: jo o nosaltres?

Torcaz

1 de juliol de 2020

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Tipo de testimonio:

Si no sabes por dónde empezar, mira los últimos testimonios.